Viziune
Ţelul nostru este să devenim o unitate de învăţământ în care se practică o educaţie de calitate, o şcoală integrată nevoilor sociale ale comunităţii, cu o ofertă educaţională diversificată, care să pregătească astăzi viitorul de mâine, la nivelul cerinţelor europene.
Misiunea școlii
Misiunea şcolii este să asigure o educaţie de calitate pentru dezvoltarea individului, în vederea integrării acestuia în plan social, pentru a deveni cetăţeni activi şi responsabili, deplin conştienţi de propria lor valoare.
Ne propunem să creăm un climat stimulativ atât pentru elevi cât şi pentru cadrele didactice, dovedind interes pentru nevoile comunităţii locale şi regionale.
Dorim promovarea unui management eficient al tuturor resurselor, indiferent de provenienţa lor.
Valori cheie:
- Deschidere:
- - la nou
- - în relaţiile interumane;
- - către practici europene;
- - pentru parteneriate;
- Echipa:
- - învăţăm să dezvoltăm împreună, prin experienţa noastră individuală;
- Dezvoltare personală:
- - prin formare şi perfecţionare continuă;
- Eficienţă:
- - în concordanţă cu cerinţele comunităţii locale;
- - la standarde de înaltă calitate;
- - exprimată prin efort şi rezultate.
Filosofii:
„Viaţa ta arde oricum, lăsând în urmă cenuşă. Cată măcar de încălzeşte cât mai mulţi pe lângă tine” (Nicolae Iorga)
„Conduceţi prin exemplul personal, educaţi-vă angajaţii pentru a furniza servicii de calitate, creaţi un mediu de lucru lipsit de teama de a comunica şi de a împărtăşi cunoaşterea şi acordaţi încredere celor care o merită!” (Nayantara Padhi)
Ținte strategice:
Pe baza datelor furnizate de analiza diagnostică se conturează următoarele direcţii de optimizare şi dezvoltare instituţională:
- - Dezvoltarea politicii de adaptare a ofertei educaţionale prin aplicarea unei educaţii centrate pe elev, care sǎ trezeascǎ interesul copiilor pentru studiu şi să ţină cont de nevoile comunităţii locale.
- - Modernizarea şi dezvoltarea bazei materiale a şcolii în vederea asigurării mijloacelor necesare promovării unui învăţământ modern, de calitate, bazat pe modelare experimentală şi generalizarea utilizării tehnicii de calcul în predare.
- - Transformarea şcolii într-o organizaţie care învaţă, care favorizează dezvoltarea abilităţilor individuale ale elevilor şi profesorilor, într-un proces complex de formare continuă prin încurajarea comunicării din ambele părţi (Sideways communication).
- - Proiectarea unui sistem propriu de monitorizare şi evaluare a activităţii întregului colectiv al şcolii care să evidenţieze, să promoveze şi să stimuleze valoarea la toate nivelurile de activitate.
- - Promovarea imaginii şi creşterea prestigiului şcolii prin crearea unui parteneriat eficient cu factorii educativi locali în vederea promovării educaţiei incluzive şi prin extinderea ofertei şcolii.